2022/12/23 更新

写真a

ゴーラム, ジョン
GORHAM, Jon
GORHAM, Jon
所属
国際経営学部 特任助教
連絡先
メールによる問い合わせは《こちら》から
プロフィール
プランニングコミッティー 正会員 ジャルトコール2016インターナショナルコンフェレンス
外部リンク

学位

  • M.Ed.- Educational Technology with a Concentration in Digital Learning and Teaching ( American College of Education )

学歴

  • 2015年7月
     

    American College of Education   修士   修了

  • 2001年5月
     

    Saint Louis University   卒業

  • 1997年5月
     

    Champaign Central High School   卒業

経歴

  • 2019年4月 -  

    中央大学国際経営学部特任助教

  • 2016年4月 -  

    昭和音楽大学 非常勤講師

  • 2016年4月 -  

    明治学院大学 非常勤講師

  • 2012年4月 - 2016年3月

    桜美林中学高等学校 非常勤講師

  • 2013年9月 -  

    桜美林大学 非常勤講師

  • 2009年4月 - 2012年3月

    武蔵野北高校 非常勤講師

  • 2008年4月 - 2011年3月

    Homestay English School(ホームステイ英会話)

  • 2009年4月 -  

    帝京中学高等学校 非常勤講師

▼全件表示

研究分野

  • 人文・社会 / 教育工学

論文

  • Virtual embodiment and project-based learning with Google Earth VR 招待 査読

    The 2018 PanSIG Journal   91 - 98   2019年2月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:Japan Association for Language Teaching (JALT)  

    In this pilot study, Japanese junior high school students who are studying English as a foreign language (EFL) were divided into two groups. Both groups engaged in project-based learning (PBL) activities that
    focused on tourism-related language. The control group used paper-based materials and the treatment group used digital materials, including Google Earth VR on the Oculus Rift virtual reality system. The results indicated that the treatment group outperformed the control group on pre- to post-test score gains
    and on a graded speaking task.

    researchmap

  • Dopamine, language learning, & having fun with zondle 招待 査読

    Gorham, T, Gorham, J, Mehring, J

    The Language Teacher; TLT Wired   40 ( 1 )   2016年1月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:JALT Publications  

    This article explores the different uses of the Web 2.0 tool, zondle <http://www.zondle.com>, in the K-12 and higher education classroom, as well as its pros and cons. Zondle is a game-based learning platform designed to help students study, review, and remember information. It also allows students to produce their own topics to create a personal learning environment.

    researchmap

  • Teacher's aversion to video games in language learning despite neuroscientific support 招待 査読

    Gorham, T, Gorham, J

    ( 10 )   14 - 19   2013年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

    the authors of this article
    conducted a paper-based and online
    survey of EFL teachers in Asia (n. 51)
    regarding their attitudes toward, and use
    of, video games in the EFL classroom. The
    aim was to see if the experiences of EFL
    teachers in Asia reflected the same results
    that Wastiau, Kearney, & Van den Berghe
    (2009b) had found, and if so, to explore
    the reasons why video games were not
    being used in classroom teaching. The
    paper-based surveys were distributed at
    secondary schools and a college in the
    Itabashi Ward of Tokyo, Japan. The
    invitations to take the online survey were
    emailed to some members of the Japan
    Association for Language Teaching (JALT)
    with a request to forward it to their
    colleagues.

    researchmap

MISC

  • Educational Neuroscience and the Affective Affordances of Video Games in Language Learning 査読

    Gorham, T, Gorham, J

    Emotions, Technology, and Digital Games   157 - 184   2015年9月

     詳細を見る

    記述言語:英語   出版者・発行元:Elsevier  

    The purpose of this chapter is to explore some of the affective affordances
    that video games offer within the context of language learning, particularly
    within the field of English as a Foreign Language (EFL), through a case study
    of adult life-long learners’ experiences with several popular commercial offthe-
    shelf (COTS) video games.

    researchmap

講演・口頭発表等

  • Trends in AI and machine learning that all language teachers should know: A beginner-friendly introduction 招待 国際会議

    Gorham, J, Gorham T

    Japan Association for Language Teaching CALL Conference  ( Aoyama Gakuen University )   2019年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • What Teachers Should Know About AI 招待 国際会議

    Gorham, J, Gorham T

    Japan Association for Language Teaching Pan SIG Conference  ( Toyo Gakuen Univesity )   2018年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Project-Based Learning with Google Earth VR 招待 国際会議

    Gorham, J, Gorham T

    ( Toyo Gakuen University )   2018年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Exploring the Efficacy of VR in Foreign Language Learning 招待 国際会議

    Gorham, J

    Japan Association for Language Teaching Pan SIG Conference  ( Akita International University )   2017年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Exploring the Efficacy of VR in Foreign Language Learning 招待

    Gorham, T, Gorham, J

    Harvard Graduate School of Education Annual Mind, Brain, & Education Conference  ( Harvard University )   2017年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • New Digital Realities 招待

    Gorham, J

    J.F. Oberlin University ELP Lecture Series  ( J.F. Oberlin University )   2016年10月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Bringing Neuroscience and Technology Into Your Classroom at Minimal Cost 招待

    Gorham, T, Gorham, J

    apan Association for Language Teaching JALT CALL & the BRAIN 2016 Conference  ( Tamagawa University )   2016年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)  

    researchmap

  • Neuroscience, Narratives, & Technology 招待 国際会議

    Gorham, J

    Japan Association for Language Teaching Pan SIG Conference  ( Kobe City University of Foreign Studies )   2015年5月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Student Created Lesson Using the iPad 招待

    Gorham, J

    Japan Association for Language Teaching College and University Educators Technology Workshop  ( Keisen University )   2013年12月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

  • Practical Approaches to Classroom Management and Discipline 招待

    Gorham, T, Gorham, J

    Changing Together: The First JALT Junior/Senior High School SIG Teacher Development Workshop  ( Hosei Daini High School )   2011年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    researchmap

▼全件表示