Updated on 2024/09/20

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TERAMOTO Takashi
 
Organization
Faculty of Commerce Professor
Other responsible organization
Commerce Course of Graduate School of Commerce, Master's Program
Commerce Course of Graduate School of Commerce, Doctoral Program
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Degree

  • 博士(経営学) ( 筑波大学 )

  • 修士(経営学) ( 筑波大学 )

Education

  • 2011.1
     

    University of Tsukuba   doctor course   completed

  • 2008.3
     

    University of Tsukuba   master course   completed

  • 1998.3
     

    Keio University   graduated

Research History

  • 2022.4 - Now

    Chuo University   Faculty of Commerce   Professor

  • 2020.4 - 2022.3

    Yokohama National University   Faculty of International Social Sciences   Professor

  • 2016.4 - 2020.3

    Yokohama National University   Faculty of International Social Sciences   Associate Professor

  • 2012.4 - 2016.3

    Meisei University   School of Business Administration   Associate Professor

  • 2014.7 - 2014.9

    Visiting Scholar, Katz Graduate School of Business, University of Pittsburgh

  • 2011.4 - 2012.3

    Meisei University   School of Economics   Associate Professor

  • 2005.12 - 2011.3

    The Distribution Economics Institute of Japan   Senior Researcher

  • 2004.11 - 2005.11

    The Distribution Economics Institute of Japan   Researcher

  • 1999.10 - 2003.7

    The Distribution Economics Institute of Japan   Researcher

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Professional Memberships

  • 2015.8 - Now

    Association for Consumer Research

  • 2007.5 - Now

    日本消費者行動研究学会

  • 2007.5 - Now

    日本商業学会

  • 2005.5 - Now

    日本マーケティング・サイエンス学会

Research Interests

  • Distribution

  • Consumer Behavior

  • Marketing Communication

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Commerce  / Commerce

Papers

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Books

  • スーパーマーケットのブランド論

    寺本 高( Role: Sole author)

    千倉書房  2019.2  ( ISBN:9784805111642

     More details

    Total pages:305   Language:Japanese   Book type:Scholarly book

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  • 小売視点のブランドコミュニケーション

    寺本 高( Role: Sole author)

    千倉書房  2012.10  ( ISBN:9784805110034

     More details

    Total pages:247   Language:Japanese   Book type:Scholarly book

    消費財メーカーが、購買だけでなく、態度形成や情報共有まで含めたブランド・コミュニケーションを小売視点でどのように捉えていくのか。このような見地から「ブランドを買ってもらうため」から,「ブランドのファンになってもらう・話題になるため」の小売店頭コミュニケーションの発展のあり方を実証分析から提言。

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  • ショッパー・マーケティング

    流通経済研究所( Role: Contributor第3章「なぜショッパーを捉える必要があるのか」,第9章「FSPデータの活用法」)

    日本経済新聞出版社  2011.10  ( ISBN:9784532317447

     More details

    Language:Japanese   Book type:General book, introductory book for general audience

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  • インストア・マーチャンダイジング 製配販コラボレーションによる売場作り

    流通経済研究所( Role: Contributor第4章「シェルフ・スペース・マネジメントの基本と活用」)

    日本経済新聞出版社  2008.7  ( ISBN:9784532314026

     More details

    Total pages:272   Language:Japanese   Book type:General book, introductory book for general audience

    買う「瞬間」に働きかける。買物客の目線を考慮したゴンドラ配置や棚割、購買行動に働きかけるインストア・プロモーションなど、消費者行動研究に基づくISMの基本と実務での活用法を解説。

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  • POS・顧客データの分析と活用

    流通経済研究所( Role: Contributor第2章「中期トレンドデータで見るメーカーの流通販促費の投入状況とその成果」)

    同文舘出版  2003.7 

     More details

    Language:Japanese   Book type:General book, introductory book for general audience

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MISC

  • "タイミング"が重要となるモバイル・マーケティング

    寺本 高

    Chuo Online   2023.9

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)  

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  • 非金銭的給付の効果測定 マイナポイントキャンペーンを利用した因果推論

    松井 暉, 寺本 高, 本橋 永至, 鶴見 裕之

    株式会社Zaim ニュースリリース   1 - 6   2023.5

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (other)  

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  • ECによって店舗販売はなくなるのか?

    寺本 高

    中央評論   75 ( 1 )   41 - 48   2023.4

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

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  • モバイルによる買い物メモとブランド計画購買型のマーケティング

    寺本 高

    宣伝会議   ( 970 )   10 - 12   2022.8

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)   Publisher:宣伝会議  

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  • 書評 買物行動と感情 「人」らしさの復権

    寺本 高

    消費者行動研究   26 ( 1/2 )   57 - 62   2020.3

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Book review, literature introduction, etc.   Publisher:日本消費者行動研究学会  

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  • ブランディング視点で考える小売業の未来

    寺本 高

    販促会議   ( 263 )   72 - 73   2020.3

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)   Publisher:宣伝会議  

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  • 「競合店の可視化」をキーにした小売研究

    寺本 高

    日経広告研究所報   ( 309 )   68 - 69   2020.2

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)   Publisher:日経広告研究所  

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  • 就業先としてのスーパーマーケット

    寺本 高

    明日の食品産業   ( 499 )   3 - 5   2019.9

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)   Publisher:食品産業センター  

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  • 私と研究論文

    寺本 高

    日経広告研究所報   ( 292 )   14 - 15   2017.4

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

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  • 口コミのカギは「旬」「女性」「写真」 情報先端層と遅滞層の比較から探る

    寺本 高, 松野 哲朗

    日経消費インサイト   ( 23 )   2 - 11   2015.2

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

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  • 日経MJヒット塾 クチコミと購買(下)

    寺本 高

    日経流通新聞   2 - 2   2014.12

     More details

    Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)  

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  • 日経MJヒット塾 クチコミと購買(上)

    寺本 高

    日経流通新聞   2 - 2   2014.12

     More details

    Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)  

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  • セールス・プロモーションからショッパー・マーケティングへ

    寺本 高

    Link   ( 216 )   4 - 11   2013.11

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)   Publisher:JBCCホールディングス  

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  • なぜショッパーを捉える必要があるのか

    寺本 高

    明日の食品産業   ( 435 )   12 - 19   2013.4

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

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Presentations

  • How and When Does Typing Drive Purchases? Impact of a Specific Mobile Shopping List and Lead Time on Planned Purchases

    Takashi Teramoto, Satoshi Nakano, Naoki Akamatsu, Shin Sato

    2024 Marketing Symposium at Institute of Business Research, Chuo University  2024.7 

     More details

    Event date: 2024.7    

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Do Online Free Product Promotions for Consumer Packaged Goods Encourage/Discourage Offline Purchases?

    Kaichi Saito, Satoshi Nakano, Jeffrey Inman, Akira Shimizu, Takashi Teramoto

    45th ISMS Marketing Science Conference  2024.6 

     More details

    Event date: 2024.6    

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • The Relationship between Context of Creating a Shopping List and Planned Purchase Execution

    Takashi Teramoto, Satoshi Nakano, Naoki Akamatsu, Shin Sato

    45th ISMS Marketing Science Conference  2024.6 

     More details

    Event date: 2024.6    

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • モバイル買物リストの具体性と購買リードタイムが計画購買の達成に与える影響

    寺本 高, 中野 暁, 赤松直樹, 佐藤 伸

    日本商業学会関東部会 4月部会研究会  2024.4 

     More details

    Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • オンライン無料プレゼントキャンペーンはオフライン購買を促進するか?

    中野暁, 斉藤嘉一, 清水聰, 寺本高

    日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会  2023.12 

     More details

    Event date: 2023.12    

    Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 家計簿データを利用したマイナポイントの効果測定

    松井暉, 寺本高, 本橋永至, 鶴見裕之

    日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会  2023.12 

     More details

    Event date: 2023.12    

    Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 適時・適切な“タイミング”とモバイル・マーケティング Invited

    寺本 高

    日本ダイレクト・マーケティング学会第22回全国研究発表大会  2023.9 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (keynote)  

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  • Impact of Retailers’ Goal-directed Motivational Promotions on Customers’ Participation

    Takashi Teramoto, Hiroyuki Tsurumi, Eiji Motohashi, Takashi Watanabe, Shin Sato, Takuma Kobayashi

    2023 Global Marketing Conference at Seoul  2023.7 

     More details

    Event date: 2023.7    

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 陳列SKU数と口コミの関係

    寺本 高, 清水 聰

    日本マーケティング・サイエンス学会第113回研究大会  2023.6 

     More details

    Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 目標指向動機付けプロモーションと 参加・目標達成の関係

    寺本 高, 鶴見 裕之, 本橋 永至, 渡邊 隆史, 佐藤 伸, 小林 拓磨

    日本マーケティング・サイエンス学会第113回研究大会  2023.6 

     More details

    Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 小売プロモーションが 概略的および具体的計画購買に与える影響

    寺本 高, 佐藤 伸

    日本商業学会関東部会 4月部会研究会  2023.4 

     More details

  • 加齢が健康訴求商品の購買に与える影響

    石原 昌和, 清水 聰, 寺本 高

    日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会  2022.12 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • モバイルによる目標指向動機付けプロモーションの特徴分析

    渡邊 隆史, 佐藤 伸, 小林 拓磨, 寺本 高, 鶴見 裕之, 本橋 永至

    日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会  2022.12 

     More details

    Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • パートナーシップ・ロイヤルティ・プログラムのトライアル会員の行動分析

    寺本 高, 若鶴 優, 鶴見 裕之, 本橋 永至, 佐藤 伸, 中岸 恵実子

    日本行動計量学会第50回大会  ( 沖縄県市町村自治会館 )   2022.8  日本行動計量学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • モバイルクーポン・データを用いた店舗トライアル顧客の行動分析

    若鶴 優, 中岸 恵実子, 佐藤 伸, 寺本 高, 鶴見 裕之, 本橋 永至

    日本マーケティング・サイエンス学会第110回研究大会  2021.12 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • モバイル施策が顧客リテンションに与える影響の分析

    若鶴 優, 中岸 恵実子, 佐藤 伸, 寺本 高, 鶴見 裕之, 本橋 永至

    ( Web開催 )   2021.6  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • スマホアプリのプッシュメッセージを活用したモバイルクーポン効果検証

    中岸 恵実子, 三浦 諒一, 佐藤 伸, 寺本 高, 鶴見 裕之, 本橋 永至

    日本マーケティング・サイエンス学会第108回研究大会  ( Web開催 )   2020.12  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • リアル店舗におけるリコメンデーションの最適化

    佐藤 智史, 佐藤 伸, 寺本 高, 鶴見 裕之, 本橋 永至

    日本マーケティング・サイエンス学会第106回研究大会  ( 東京・電通ホール )   2019.12  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • UGCにおける小売業の話題と店舗選択の関係

    寺本 高

    日本マーケティング・サイエンス学会第106回研究大会  ( 東京・電通ホール )   2019.12  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • How Post Attributes Affect Cognitive and Affective Feedback Responses? International conference

    Kaichi Saito, J. Jeffrey Inman, Akira Shimizu, Atsuko Inoue, Takashi Teramoto

    41th ISMS Marketing Science Conference  2019.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Effect of Consumers’ Behavior in Posts and Feedbacks on the Purchase of CPG Products: Influence of User-generated Content International conference

    Takashi Teramoto, Akira Shimizu, Kaichi Saito

    41th ISMS Marketing Science Conference  2019.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Understanding Changes in Purchase Behavior due to Aging for Consumer Goods: A Hierarchical Gaussian Process Approach International conference

    Masakazu Ishihara, Akira Shimizu, Takashi Teramoto

    2019 Marketing Dynamics Conference  2019.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Qualitative Effects of In-store Displays Using the Single Source Data of User Generated Contents and Point of Sales International conference

    Takashi Teramoto, Akira Shimizu

    2018 Global Marketing Conference  2018.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Understanding Preference Changes due to Aging for Consumer Packaged Goods International conference

    Masakazu Ishihara, Akira Shimizu, Takashi Teramoto

    40th ISMS Marketing Science Conference  2018.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • The Effects of Post Attribute Matching on Liking Behavior International conference

    Kaichi Saito, Atsuko Inoue, Takashi Teramoto, J. Jeffrey Inman, Akira Shimizu

    40th ISMS Marketing Science Conference  2018.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 消費者生成型コンテンツによる店頭ディスプレイの効果測定

    寺本 高, 清水 聰

    日本マーケティング・サイエンス学会 第103回全国研究大会  ( 大阪経済大学 )   2018.6  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • POSデータとSNS投稿データによる食品サンプル陳列の効果分析

    三坂 昇司, 寺本 高

    日本マーケティング・サイエンス学会 第103回全国研究大会  ( 大阪経済大学 )   2018.6  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • ネットショッパーがリアル店舗に期待する点とは?―消費者のリアル店舗・EC併用行動とリアル店舗への態度形成の関係―

    寺本 高

    日本商業学会 第68回全国研究大会  ( 日本大学 )   2018.5  日本商業学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • What Is a Buzzed-about Display? The Relationship between Posts on Social Network Services about In-store Display Information and Responses to Them International conference

    Takashi Teramoto, Akira Shimizu

    JACR:Consumer Response to the Evolving Retailing Landscape  2017.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 売場情報のSNS投稿と反応・売上の関係

    寺本 高, 清水 聰

    日本マーケティング・サイエンス学会 第101回全国研究大会  ( 慶應義塾大学 )   2017.6  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • リニューアル製品におけるメディア接触とトライアル・リピートの関係

    寺本 高, 清水 聰

    日本マーケティング・サイエンス学会 第100回全国研究大会  ( 大阪大学 )   2016.11  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • What Is a Buzzed-about Display? The Relationship between Posts on Social Network Services about Instore Display Information and Responses to Them International conference

    Takashi Teramoto

    2016 Global Marketing Conference  2016.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • The Effect of Online/Offline Media Contact and Price Promotion on Trial-Repeat Purchase about CPG New Products International conference

    Takashi Teramoto, Akira Shimizu, J. Jeffrey Inman

    38th ISMS Marketing Science Conference  2016.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 「ネタ」になる売場とは?売場情報のSNS投稿と反応の関係

    寺本 高

    日本マーケティング・サイエンス学会 第99回全国研究大会  ( 東北大学 )   2016.6  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Face to Faceの交流があるソーシャルメディア上でのWOM発信と反応

    寺本 高, 斉藤 嘉一, 井上 淳子

    日本マーケティング・サイエンス学会 第98回全国研究大会  ( 電通ホール )   2015.12  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Analysis of Order of Behavior for New Product Adoption International conference

    Takashi Teramoto, Akira Shimizu, J. Jeffrey Inman

    37th ISMS Marketing Science Conference  2015.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 情報の接触順序と購買の関係

    寺本 高, 清水 聰

    日本マーケティング・サイエンス学会第96回研究大会  ( 筑波大学 )   2014.11  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • The Determining Factors of The Line Extensions to Different Retail Business Formats International conference

    Takashi Teramoto

    2014 Global Marketing Conference  2014.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 小売ブランドへの意思決定プロセス

    寺本 高

    日本消費者行動研究学会第48回消費者行動研究コンファレンス  ( 和歌山大学 )   2014.6  日本消費者行動研究学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 購買履歴・WEBアクセス履歴・TV視聴履歴のシングルソースデータの解析

    日本マーケティング・サイエンス学会第94回研究大会  ( 電通ホール )   2013.12  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Ability of The Information Leader to Create Topics of Conversation and Purchase Decision Making International conference

    Takashi Teramoto

    16th World Marketing Congress  2013.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 情報先端層によるクチコミ情報・店頭情報への接触と購買意思決定

    寺本 高

    日本商業学会第3回全国研究報告会  ( 広島経済大学 )   2012.12  日本商業学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Reaction of Information Leaders to Promotion When Switching to a New Product International conference

    Takashi Teramoto

    2012 Global Marketing Conference  2012.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Prediction of Trial Purchase of New Product Based on Purchase History of Market Mavens International conference

    Takashi Teramoto, Akira Shimizu

    34th ISMS Marketing Science Conference  2012.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 情報発信型消費者の新製品購買行動分析

    寺本 高

    日本マーケティング・サイエンス学会第90回研究大会  ( 電通ホール )   2011.12  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 消費者のブランド・コミットメントの異質性とブランド・ロイヤルティの関係

    寺本 高, 西尾 チヅル

    日本マーケティング・サイエンス学会第88回研究大会  ( 電通ホール )   2010.11  日本マーケティング・サイエンス学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • Heterogeneity of Brand Commitment and Its Relationship with Brand Loyalty International conference

    Takashi Teramoto, Chizuru Nishio

    2010 Global Marketing Conference  2010.9 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 死神”の購買行動とブランド評価

    清水 聰, 寺本 高, 矢野 尚幸

    日本消費者行動研究学会第39回消費者行動研究コンファレンス  ( 広島経済大学 )   2009.11  日本消費者行動研究学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 消費者の店頭プロモーション時の購買経験とコミットメントの関係

    寺本 高

    日本消費者行動研究学会第39回消費者行動研究コンファレンス  ( 広島経済大学 )   2009.11  日本消費者行動研究学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 最寄品ブランドの小売店頭での販売展開方法とロングセラー化の関係

    寺本 高

    日本商業学会第59回全国研究大会  ( 関西大学 )   2009.5  日本商業学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 消費者の店頭POP販促時の購買行動とコミットメントの関係

    寺本 高

    日本消費者行動研究学会第37回消費者行動研究コンファレンス  ( 東海短期大学 )   2008.11  日本消費者行動研究学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • ロイヤルティとコミットメントの関係を考慮した消費者セグメンテーション

    寺本 高, 西尾 チヅル

    日本消費者行動研究学会第36回消費者行動研究コンファレンス  ( アサツー・ディ・ケイ本社 )   2008.6  日本消費者行動研究学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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  • 態度と購買行動の融合によるブランド評価

    寺本 高

    日本商業学会関東部会  ( 専修大学 )   2007.4  日本商業学会

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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Awards

  • Best Conference Track Paper Award 2023 Global Marketing Conference at Seoul

    2023.7   Global Alliance of Marketing and Management Associations   Impact of Retailers’ Goal-directed Motivational Promotions on Customers’ Participation

    Takashi Teramoto, Hiroyuki Tsurumi, Eiji Motohashi, Takashi Watanabe, Shin Sato, Takuma Kobayashi

  • Best Conference Paper Award 2018 Global Marketing Conference at Tokyo

    2018.7   Global Alliance of Marketing and Management Associations   Qualitative Effects of In-store Displays Using the Single Source Data of User Generated Contents and Point of Sales

    Takashi Teramoto, Akira Shimizu

  • JSMD Encouragement Award

    2013.5   Japan Society of Marketing & Distribution   Brand Communication from a Retail Perspective

    Takashi Teramoto

Research Projects

  • 消費者の移動行動を基点とした商圏内小売競争構造の動態的把握に関する研究

    2021.4 - 2024.3

    日本学術振興会  科学研究費基盤B 

    寺本 高, 清水 聰, 斉藤 嘉一, 赤松 直樹, 鶴見 裕之, 本橋 永至, 松井 暉

      More details

    Grant type:Competitive

    Grant amount: \14300000

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  • オンライン/オフライン環境下での消費者の購買意思決定プロセスの解明

    2021.4 - 2024.3

    日本学術振興会  科学研究費基盤B 

    清水 聰, 寺本 高, 斉藤 嘉一, 赤松 直樹, 中野 暁

      More details

    Grant type:Competitive

    Grant amount: \390000

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  • 超柔軟な組織構成のビジネスの戦略と組織

    2018.4 - 2021.3

    日本学術振興会  科学研究費基盤B 

    佐藤 亮, 田名部 元成, 寺本 高

      More details

    Grant type:Competitive

    Grant amount: \3800000

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  • インターネット時代の新しい消費者意思決定プロセスの実証研究

    2018.4 - 2021.3

    日本学術振興会  科学研究費基盤B 

    清水 聰, 寺本 高, 斉藤 嘉一, 赤松 直樹

      More details

    Grant type:Competitive

    Grant amount: \520000

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  • 小売店舗・売場情報の消費者間共有と伝染購買の促進に関する研究

    2018.4 - 2021.3

    日本学術振興会  科学研究費基盤C 

    寺本 高

      More details

    Authorship:Principal investigator  Grant type:Competitive

    Grant amount: \4290000 ( Direct Cost: \2310 、 Indirect Cost: \990 )

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  • チェーン小売業に対する消費者間の情報共有行動の促進に関する研究

    2015.4 - 2018.3

    日本学術振興会  科学研究費基盤C 

    寺本 高

      More details

    Authorship:Principal investigator  Grant type:Competitive

    Grant amount: \4680000 ( Direct Cost: \2520 、 Indirect Cost: \1080 )

    researchmap

  • SNSでの消費者間コミュニケーションが購買行動に及ぼす影響

    2013.4 - 2015.3

    吉田秀雄記念事業財団  吉田秀雄記念事業財団助成研究 

      More details

    Grant type:Competitive

    Grant amount: \1000000 ( Direct Cost: \4000 )

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  • 2020年のマーケティング・コミュニケーション研究

    2011.4 - 2014.3

    吉田秀雄記念事業財団  吉田秀雄記念事業財団委託研究 

      More details

    Grant type:Competitive

    Grant amount: \2000000 ( Direct Cost: \12000 )

    researchmap

  • コミットメントの多段階性を考慮したPOP販促の効果測定

    2008.6 - 2009.3

    日本プロモーショナル・マーケティング協会  プロモーショナル・マーケティング助成研究 

    寺本 高

      More details

    Authorship:Principal investigator  Grant type:Competitive

    Grant amount: \500000 ( Direct Cost: \500 )

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  • 消費者の店頭POP販促時の接触とコミットメントの関係

    2007.6 - 2008.3

    日本POP広告協会  プロモーショナル・マーケティング助成研究 

    寺本 高

      More details

    Authorship:Principal investigator  Grant type:Competitive

    Grant amount: \500000 ( Direct Cost: \500 )

    researchmap

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Allotted class

  • 2024   Global Field Studies Ⅱ   Department

  • 2024   Global Field Studies Ⅲ   Department

  • 2024   Marketing channel management   Department

  • 2024   Introduction to Marketing   Department

  • 2024   SeminarⅠ   Department

  • 2024   SeminarⅡ   Department

  • 2024   SeminarⅢ   Department

  • 2024   SeminarⅣ   Department

  • 2024   Seminar Thesis   Department

  • 2024   Business of Commerce Ⅰ   Graduate school

  • 2024   Business of Commerce Ⅱ   Graduate school

  • 2024   Business of Commerce (SeminarⅠ)   Graduate school

  • 2024   Business of Commerce (SeminarⅡ)   Graduate school

  • 2024   Consumer Behavior and Retailing Ⅰ   Graduate school

  • 2024   Consumer Behavior and Retailing Ⅱ   Graduate school

  • 2024   Consumer Behavior and Retailing Ⅲ   Graduate school

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Committee Memberships

  • 2024.4 - Now

    Japan Institute of Marketing Science   Editor for Journal of Marketing Science  

  • 2023.5 - Now

    Japan Society of Marketing & Distribution   Review Committee for JSMD Award  

  • 2021.5 - Now

    Japan Society of Marketing & Distribution   Editor for JSMD Review  

  • 2019.5 - Now

    Japan Association for Consumer Studies   Director  

  • 2017.7 - Now

    Japan Society of Marketing & Distribution   Secretary of Kanto Section  

  • 2023.5 - 2024.5

    Japan Society of Marketing & Distribution   Associate Editor for JSMD Review  

  • 2022.5 - 2023.5

    Japan Association for Consumer Studies   Associate Editor for Advances in Consumer Studies  

  • 2019.5 - 2022.5

    Japan Association for Consumer Studies   Editor for Advances in Consumer Studies  

  • 2018.2 - 2020.7

    Yoshi Hideo Memorial Foundation   Review Committee for YHMF Research Grant  

  • 2009.6 - 2019.5

    Japan Association for Consumer Studies   Secretary  

  • 2014.5 - 2014.11

    Japan Association for Consumer Studies   Review Committee in Chief for JACS Paper Proposal Award  

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Media Coverage

  • 子どもも大人も回しまくり!?驚がくの進化!450億円市場のカプセルトイ TV or radio program

    NHK  有吉のお金発見 突撃!カネオくん「Xマス&年末年始のお金の秘密78分SP!」  カプセルトイ専門店での購買行動の解説  2022.12

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  • 【リテール広告の未来】リアルとデジタル、棲み分けで最大化を ~寺本高・横浜国立大教授に聞く(上)(下) Internet

    読売新聞東京本社  RETAIL AD COSORTIUM TOPICS  Webページ(インタビュー)  2020.9

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  • 新・ゼミ訪問vol.12 横浜国立大学 経営学部 経営学科 寺本高ゼミ Newspaper, magazine

    宣伝会議  宣伝会議  pp.116-117(インタビュー)  2020.5

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  • 私の研究・249 情報メディアへの接触と意思決定の研究を継続 Newspaper, magazine

    日経広告研究所報  日経広告研究所  No.306 pp.30-31(インタビュー)  2019.9

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  • BOOK INTERVIEW スーパーマーケットにおける話題化のブランド戦略 Newspaper, magazine

    宣伝会議  宣伝会議  p.135(インタビュー)  2019.6

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  • スーパーマーケットのハレ消費と「〇〇の日」の関係 Promotional material

    読売新聞東京本社  読売ADリポート ojo  pp.11-14(インタビュー)  2016.12

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  • ネタ(話題)になり売れる売場の作り方 Promotional material

    読売IS  periGee  pp.7-9(インタビュー)  2016.11

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  • 研究室へようこそ・173 小売店舗におけるブランディング Newspaper, magazine

    宣伝会議  宣伝会議  p.155(インタビュー)  2013.9

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  • 特集 PBに立ち向かえ!~NBの商品開発戦略~ TV or radio program

    テレビ東京  ワールドビジネスサテライト  放送内でのインタビュー  2009.10

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  • ブランド魅力度調査 損させない意識重要 Newspaper, magazine

    日本経済新聞社  日経流通新聞  p.3(インタビュー)  2008.3

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